Se celebra el primer Consell Municipal d’Educació de l’any

Divendres, 14 de febrer de 2020

Després d’un temps, Gelida celebra el Consell Educatiu Municipal, que substitueix l’antic Consell Escolar que es va deixar de celebrar l’any 2010, un plenari d’intercanvi i reflexió de la comunitat educativa al municipi.

El passat dijous 13 de febrer es va celebrar el plenari del Consell Municipal d’Educació de Gelida, amb la presència de més de 33 persones, representants dels centres educatius de Gelida, de les famílies, del personal dels centres, tècnics de l’administració educativa, membres de la societat civil i dels representants polítics del consistori.

Durant la sessió, que es planteja com un espai de trobada per millorar la transparència i transmissió de la feina feta amb tota la comunitat educativa, es va iniciar amb la benvinguda per part de la regidora d’educació Marga Bertran i on es van tractar diversos temes i es van presentar alguns dels projectes en els quals actualment treballa la regidoria d’Educació i altres departaments de l’Ajuntament en l’àmbit de l’educació.

El Consell Municipal d’Educació ha de ser un espai on compartir inquietuds, necessitats i demandes de tots els sectors educatius del municipi, i així, poder fer una anàlisi posterior que pugui donar resposta i crear projectes conjunts. Elaborat com a instrument de política pública amb un objectiu doble. D’una banda, fa un diagnòstic de la situació socioeducativa del municipi. I en segon lloc, proposa els eixos d’un pla de treball d’acció comunitari per al conjunt de la vila, definint els objectius i línies d’actuació prioritàries, tenint en compte les singularitats del municipi.

En l’àmbit de la petita infància, el treball proposa ampliar i adequar espais per aquest col·lectiu, reforçar el treball en xarxa i potenciar el suport a les famílies en la criança. I pel que fa a la infància-adolescència, es destaca la necessitat de coordinar les activitats dins i fora de l’escola per aconseguir una educació integral.

En aquest sentit, es va acordar crear diferents comissions de treball, englobades en quatre, per abordar les diferents qüestions que es van posar sobre la taula, els membres de plenari van poder triar en quines comissions volien implicar-se més directament.

 La Comissió etapa educativa de 0 a 6 anys, que vol posar una mirada especial en aquesta etapa dels infants, donant l'impuls i la importància que aquesta etapa requereix sense oblidar l’educació no formal com ara l’escola esportiva, entitats i colles de cultura popular que treballin amb infants d’aquesta franja d’edat.

La Comissió Consell d’Infants, òrgan de participació infantil. Un espai on els infants puguin expressar la seva opinió, debatre, prendre decisions i elevar-les al Consell Municipal d’Educació.

La Comissió treball intergeneracional alumes i gent gran, com un òrgan imprescindible per establir relacions positives entre diferents generacions. El contacte i la interrelació entre les generacions produeix més benestar i incrementa la qualitat de vida tant d’uns com dels altres.

La Comissió d’itineraris segurs per als escolars, que treballarà en la pacificació de trànsit a les entrades i sortides de les escoles.

La part més rica de la sessió va ser el torn de precs i preguntes, quan tots els membres van poder expressar les seves inquietuds i propostes de millora sobre els temes tractats en el Consell. La regidora d’Educació, Marga Bertran, expressava que des de l’Ajuntament “existeix la voluntat que aquest òrgan pugui canalitzar la participació i la implicació de tota la comunitat educativa del municipi”.

Darrera actualització: 20.02.2020 | 17:47