El Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha obert el termini per a la presentació de sol·licituds i ha fet una guia per facilitar la tramitació telemàtica.
Per delegació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, el Consell Comarcal gestiona els ajuts individuals de menjador per a les famílies d’alumnat d’ensenyaments obligatoris, alumnat de segon cicle d’educació infantil i alumnat de centres d’Educació Espacial al qual no correspon la gratuïtat del servei.
Les sol·licituds es poden presentar fins al 7 de maig, sense sortir de casa, a través del portal de Tràmits i Gestions de la web del Consell Comarcal (apartat Ciutadania / Ensenyament - Menjador escolar / Tràmit 01). Dins el tràmit, hi ha un document titulat “Instruccions per realitzar el tràmit telemàticament” que facilita el procés a les persones que no estan familiaritzades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
Les famílies d’alumnes que van rebre un ajut de menjador durant el curs escolar 2020-2021 hauran de fer la sol·licitud normalment, però no hauran de presentar cap documentació si no hi ha hagut modificacions en la situació familiar (només hauran d’omplir una declaració responsable confirmant aquest fet). Posteriorment, el Servei d’Ensenyament del Consell Comarcal podrà verificar aquesta informació.
Si hi ha alguna incidència durant el procés de tramitació electrònica, caldrà enviar un correu amb una captura de pantalla de la incidència a l’adreça suport@ccapenedes.cat.
Amb la tramitació telemàtica, es vol minimitzar el risc de contagi de la covid-19 de les persones sol·licitants i del personal del Consell Comarcal. En casos excepcionals, quan no sigui possible realitzar el tràmit telemàticament, es podrà presentar la sol·licitud de manera presencial sol·licitant cita prèvia a través de la web del Consell Comarcal (www.ccapenedes.cat/cita-previa) o trucant al telèfon 938 900 000.