La Funifira De Gelida Es Consolida Amb Un Èxit De Visitants I De Degustacions Servides

Dimecres, 13 de novembre de 2013

4.500 persones visiten l’espai temàtic d’oci ferroviari i maquetisme Més de 5.200 degustacions gastronòmiques, de vins i caves servides Gelida i Lleida col·laboraran conjuntament en les seves fires
La fira d’oci ferroviari, maquetisme, gastronomia i de vins i caves va tornar a ser un èxit de visitants. Les dades consoliden la Funifira com una eina de dinamització econòmica i turística de Gelida al voltant del funicular. Unes 4.500 persones van passar per l’espai temàtic del pavelló i es van servir més de 5.200 degustacions a l’espai gastronòmic, a la pista-jardí de la UCG.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, va inaugurar la Funifira convidat pel fet que la seva ciutat organitza Expotren, la fira líder del sector ferroviari de l’Estat. Ros va destacar les dues fires "com a generadores d’activitat econòmica, que es reforcen amb els atractius del sector enològic i gastronòmic". Entre altres paral·lelismes de Gelida i Lleida hi ha que cada municipi té un element emblemàtic que el caracteritza i promociona: el funicular de Gelida i el Tren dels Llacs de Lleida. Un atractiu turístic que compta amb el sector del vi i el cava i els elaboradors i restaurants locals com a valors afegits.

L’alcalde de Gelida, Lluís Valls, fa una primera valoració molt positiva d’aquesta quarta edició de la Funifira perquè "es consolida amb un èxit de visitants, tant de Gelida com d’altres pobles" i perquè la visita de l’alcalde de Lleida "ens permetrà treballar conjuntament de cara al futur amb més propostes per promocionar el sector i les dues poblacions". La col·laboració entre les dues fires vol projectar el turisme ferroviari internacionalment.

La Funifira, que es va celebrar del 8 al 10 de novembre, va comptar amb quaranta expositors i una vintena d’activitats lúdiques, culturals i turístiques que van comptar amb una alta participació. Cal destacar el ressò mediàtic que ha tingut aquesta edició, a part del seguiment a les xarxes social, amb l’estudi mòbil de Ràdio Gelida, mitjans comarcals i de Lleida, i de TV3.

Darrera actualització: 26.02.2015 | 00:00