Durant la crisi sanitària de la COVID-19 el municipi de Gelida s’ha bolcat amb la seva gent gran per ajudar-los durant una situació en què podien estar en màxima vulnerabilitat.
Amb l’entrada de Gelida a la fase 1 de desescalada la regidora de la Gent Gran ha fet balanç de quines accions s’han dut a terme des del consistori amb la col·laboració de l’Assemblea de joves i voluntàries i voluntaris del municipi.
Des de l’Ajuntament de Gelida s’han impulsat un seguit d’actuacions per fer front a les conseqüències socials que es deriven de les mesures decretades amb motiu de l’estat d’alarma pel Coronavirus. En especial, des de la regidoria de Servei Socials s’ha vetllat per assegurar el dret de les persones a viure dignament durant totes les etapes de la vida mitjançant la cobertura de les necessitats personals bàsiques i dels drets socials.
En el cas del col·lectiu de la gent gran des del primer dia del confinament es va anar contactant telefònicament amb tots els usuaris del Casal d’Avis i amb els del departament de Serveis Social, més de 300 avis i àvies del municipi, als que es va fer un petit qüestionari per concretar en quina situació es trobaven i quines eren les seves necessitats bàsiques.
A més, en tot aquest temps s’ha mantingut contacte amb uns 450 avis i àvies majors de 70 anys que no podien sortir de casa, per saber en cada moment en quina situació es trobaven i quina ajuda necessitaven. Aquests contactes han permès a l’Ajuntament dibuixar una radiografia real de quina és la situació de la gent gran del municipi i així poder fer un seguiment de les necessitats, estats d’ànims especialment davant la difícil situació viscuda durant la pandèmia, i en quina situació es troben, si viuen sols o acompanyats, etcètera.
Aquesta informació ha permès donar resposta a les necessitats del col·lectiu, com per exemple, fer-los la compra de productes d’alimentació, farmacèutics i d’higiene en col·laboració amb l’Assemblea de joves, qui voluntàriament durant 13 setmanes s’encarregaven de comprar els productes o de fer altres gestions urgents i imprescindibles i portar-les a les cases, seguint les mesures higièniques necessàries, donant resposta a les necessitats i arribant a realitzar unes 150 comandes. A banda, gràcies també a voluntaris i voluntàries s’han garantint els serveis dels lots alimentaris per part de Càrites i els kits que dóna Creu Roja.
L’Ajuntament de Gelida vol agrair la disponibilitat i la feina de l’Assemblea de Joves i de tots els i les voluntàries que, davant de la situació d’excepcionalitat que estem vivint, van oferir la seva ajuda i feina des del primer moment per garantir l’atenció d’un dels col·lectius més vulnerables en aquest episodi de l’epidèmia del Coronavirus com són la gent gran.