• És amable, de caràcter molt gelidenc i visual• Els 2 grans eixos són la recollida de residus i la conservació de l'entorn• El cost l'assumeix la concessionària d'escombraries i té 2 agents cívics contractats a través del Pla d'Ocupació
Aquesta setmana ha començat el desplegament de la campanya de civisme i sensibilització "Jo cuido Gelida". La regidoria de Serveis de l'Ajuntament de Gelida l'ha presentat aquest divendres 6 de març a la sala de plens. En paraules del regidor Carles Arranz, "té dos grans eixos: la recollida i reciclatge de residus i la conservació de l'entorn". A la presentació es va destacar que "es tracta d'una campanya amable, de caràcter molt gelidenc i visual".Amable perquè no es tracta de multar pels actes incívics, sinó que vol corregir-los, informar i sensibilitzar la població. De caràcter gelidenc perquè està protagonitzada per 17 gelidencs i gelidenques de diferents edats que han cedit d'una manera desinteressada la seva imatge. I on els espais públics del municipi són el centre d'atenció. Molt visual perquè els missatges que es faran arribar es difondran amb fotografies a través de banderoles i de postals col•leccionables.Arranz també ha explicat que "la campanya té tres objectius: una millora de la conservació de l'entorn tant urbà com natural, una disminució dels excrements de la via pública, i un increment tant en termes relatius com absoluts de la recollida de residus en matèria selectiva".La campanya té una durada de 6 setmanes. Les banderoles estaran penjades a les faroles dels carrers estratègics del municipi i cada una tindrà una fotografia amb gelidencs, un indret del municipi i un missatge diferent, que l'acompanyarà una altra amb el logo de la campanya. Amb les banderoles, que es canviaran a les 3 setmanes, es distribuirà alhora casa per casa una carpeta amb les primeres 4 postals de la col•lecció i la presentació de la campanya. Al cap de 3 setmanes, es repartiran 4 postals més, una carta explicativa i un imant per a la nevera, que anirà dins d'un sobre identificatiu. Les postals tindran les mateixes imatges i missatges que les banderoles.
És una iniciativa de l'Ajuntament de Gelida, però el cost de la campanya va a càrrec de la concessionària de les escombraries de la població, Ferrovial Servicios. També està integrat per 2 agents cívics degudament formats - la Carolina i l'Esther - que tenen una feina preventiva i informaran dels serveis que fa temps que existeixen per tal de millorar aquests espais. Els agents estan contractats dins del Pla d'Ocupació de la Diputació de Barcelona. Pel que fa al disseny i la coordinació és original de Laia Carrillo, Edgar Sabaté i la família Pomodoro, amb fotografies de Lia Marrugat.Funcionament de la campanyaLa campanya té una durada de sis setmanes i les imatges van acompanyades de missatges curts i concrets. A la presentació, Laia Carrillo va explicar el funcionament de la campanya i va dir que el primer que es va fer "és detectar les problemàtiques" i que l'objectiu fos "campanya amable i de caràcter molt gelidenc".Les tres primeres se centra en 4 aspectes: la poda, en què recorda que Gelida disposa d'un servei gratuït de restes de poda i que també es poden llençar a la deixalleria; els residus no orgànics, que s'han de dur a la deixalleria; la separació dels residus en contenidors segons els colors; i els mobles, que l'Ajuntament posa a disposició un servei gratuït de recollida de voluminosos a part de poder-los portar a la deixalleria municipal.La segona part de la campanya incideix en el comportament i potencia els actes cívics de la població. En aquest sentit, recorda com actuar per mantenir netes les zones de bosc i l'entorn natural; que Gelida disposa d'un servei de neteja viària, que la brigada municipal s'encarrega de la neteja bàsica del municipi i que hi han instal•lades un total de 170 papereres. Separar bé els residus perquè es pugui donar a cadascun el tractament adequat; i llençar els excrements dels gossos on toca i altres particularitats com portar-lo lligat i recordar que a Gelida hi ha 30 dispensadors de bosses de recollida, són els aspectes d'aquest segon grup de missatges.Per finalitzar, la regidoria de Serveis ha fet públic un agraïment especial per a totes les persones i l'empresa que participen en aquesta campanya i en especial, als gelidencs i gelidenques que han prestat la seva imatge totalment desinteressada. També "a la majoria de gent que ja és - i sempre ho ha estat - respectuosa amb els seus semblants i amb el que els envolta, així com amb els espais del nostre poble".
Foto (d'esquerra a dreta): Carles Arranz, Lia Marrugat, Laia Carrillo i Edgar Sabaté, en la presentació de la campanya.