El model d’atenció integral del Servei d’Habitatge del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, al Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals. El Servei Comarcal d'Habitatge, en el marc d'aquest model d'atenció integral, tramita els ajuts per al pagament del lloguer que convoca l'Agència de l'Habitatge de la Generalitat. Des del Servei d'Habitatge es recomana a totes les persones de l'Alt Penedès que visquin de lloguer, que s'informin per valorar si sol·liciten els ajuts malgrat no complir estrictament amb els barems econòmics de la convocatòria, ja que en edicions anteriors la Generalitat ha destinat els romanents a subvencionar parcialment aquestes sol·licituds. Les persones residents a l'Alt Penedès (excepte Vilafranca) que estiguin interessades a informar-se o a tramitar els ajuts per al pagament del lloguer s'han d'adreçar al Consell Comarcal (a l'Ajuntament, els residents a Vilafranca).
La Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals han distingit el model d'atenció integral del Servei d'Habitatge del Consell Comarcal de l'Alt Penedès com una pràctica innovadora de govern i gestió local, a difondre i transferir a d'altres municipis i comarques. En concret, l'han inclòs dins el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals "perquè permet fer un abordatge més eficaç i realista dels casos des del moment en què s'atenen els diferents aspectes que poden estar implicats en les dificultats relacionades amb l'habitatge: aspectes jurídics, econòmics, de consum, afectacions psicològiques i socials i dificultats d'ocupació". I també, perquè "té un feedback molt positiu per part de la ciutadania, que nota que és un model resolutiu que atén i cuida les persones".
L'objectiu de l'atenció integral és evitar la pèrdua de l'habitatge o facilitar-ne l'accés. Es duu a terme mitjançant el treball conjunt entre diferents serveis del Consell Comarcal: Habitatge, Serveis Social, Consum i Ocupació, i col·laborant amb altres organismes, com els jutjats de Vilafranca.
En el marc d'aquesta atenció integral, s'atenen des de situacions d'emergència habitacional (pèrdua de l'habitatge, habitatge ocupat, impagaments del lloguer o de la hipoteca), fins a situacions de consulta i orientació (signatura de noves hipoteques o contractes de lloguer, millora de les hipoteques o els contractes de lloguer signats, reclamació dels imports de les clàusules terra, dacions en pagament, etc.).