Convocatòria d’ajuts de menjador per al curs 2020-2021

Divendres, 29 de maig de 2020

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès facilita la tramitació d'ajuts menjador telemàticament o presencialment a l'Ajuntament de Gelida.

El dilluns 1 de juny s’obrirà el termini per sol·licitar els ajuts de menjador per a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris, segon cicle d’educació infantil i centres d’educació especial.

La tramitació d’aquests ajuts es feia tradicionalment de manera presencial des de les dependències del Consell Comarcal, que és qui en té la competència. Enguany, per tal d’evitar possibles contagis de la COVID (per les més de 2.000 persones que s’haurien adreçat a la seu del Consell Comarcal), s’ha optat per potenciar la tramitació telemàtica.

En concret, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha creat 2 tràmits específics dins el seu portal de Tràmits i Gestions (Ensenyament – Menjador escolar): un per a les persones que ja van rebre un ajut durant el curs escolar 2019-2020 i que no han vist modificades les seves dades, i un altre per a les noves sol·licituds i per a les sol·licituds amb modificacions.

Paral·lelament, el Consell Comarcal ha demanat la col·laboració dels ajuntaments de la comarca per recollir les sol·licituds que es vulguin presentar de manera presencial i ha establert un calendari per municipis.

En el cas de Gelida serà de l'1 al 12 de juny a l'Ajuntament de Gelida entrant pel C/Barceloneta.

Així doncs, els centres educatius faran arribar aquesta setmana a les famílies la informació, el full de sol·licitud i el justificant de presentació. Un cop omplert el full de sol·licitud, les famílies l’hauran de lliurar a l’Ajuntament del municipi on està escolaritzat el seu fill o filla; allà els segellaran el justificant de presentació. La majoria d’ajuntaments atenen amb cita prèvia, per la qual cosa les persones que hagin de recollir o lliurar documentació hauran de preveure aquesta circumstància.

Durant tot el període de tramitació de la convocatòria d’ajuts de menjador, hi haurà dos telèfons d’atenció específica (674 667 899 i 674 669 590) i una adreça de correu electrònic exclusiva (bequesmenjador@ccapenedes.cat) des d’on s’atendran totes les consultes.

Un cop finalitzi el període de sol·licitud ordinari, s’obrirà un segon període de sol·licitud per a l’alumnat de nova matriculació (alumnes de P3 i noves matriculacions), que anirà de l’1 de juliol al 30  de setembre.

I finalment, fins al 30 d’abril de 2021 s’atendran les sol·licituds de l’alumnat que s’hagi matriculat amb posterioritat o que hagi vist modificada substancialment la seva situació socioeconòmica (amb informe de Serveis Socials).

Totes aquestes sol·licituds es podran tramitar també telemàticament a través del portal de Tràmits i Gestions (Ensenyament – Menjador escolar) o presencialment a la seu del Consell Comarcal (amb cita prèvia).

Darrera actualització: 29.05.2020 | 11:43