Objectiu del curs: Millorar el coneixement i formació dels alumnes en l’àmbit del fundraising en el sector no lucratiu.
Continguts: 1. Context • Context Socio-econòmic i Context econòmic en el Tercer Sector • Elements clau per a la captació de recursos. • Captació: tendències del sector no lucratiu. • Guanyar la confiança dels col•laboradors 2. Possibilitats de captació • Fons privats:L'augment del volum de donacions. • El màrqueting directe • Les visites domiciliàries. • Face to face. • Telemarketing, telemaratones, loteries i rifes. • Herències i llegats. • Organització d'esdeveniments, venda de productes de consum. • Fidelització dels col•laboradors actuals. • Accions amb grans donants. • Actualització de les quotes dels socis. • Campanyes de publicitat. • La col•laboració de les persones famoses. • La col•laboració de les empreses. • Finançament a través de fundacions privades • Finançament públic. • Recomanacions i criteris d'actuació per a la relació amb les AAPP • Identificació d'interlocutors. Creació i manteniment de BD. • Formes bàsiques de col•laboració amb les AAPP • Les convocatòries: tipologies, publicitat i difusió, requisits. • Redacció d'un projecte: de la idea al paper. • L'assignació de l'IRPF. 3. Noves tecnologies i captació de fons.
Espai Jove, CIC (Centre d'Iniciatives Culturals)