Afectacions en el servei de Rodalies entre el 31 de juliol i el 17 d'agost

Dijous, 27 de juliol de 2023

Adif ens ha informat aquesta setmana que, entre el 31 de juliol i el 17 d’agost, continuen avançant en els treballs per a la implantació de l'ample estàndard (Corredor Mediterrani) en el tram Martorell-Castellbisbal. Aquestes obres obligaran a suspendre la circulació de trens entre les estacions de Sant Sadurní i Castellbisbal, del 31 de juliol al 13 d'agost, i entre Sant Sadurní i Molins de Rei, del 14 al 17 d'agost.

Les afectacions per als passatgers s’estructuraran en dues fases: la Fase 1 (del 31 de juliol al 13 d’agost), només afectarà l'R4. La Fase 2 (del 14 al 18 d’agost), incorporarà les afectacions a l'R8 i n’ampliarà el radi a l'R4.

Primera fase de les obres

Entre el 30 de juliol i el 13 d’agost, no hi haurà servei de Rodalies entre Sant Sadurní i Castellbisbal i, per tant, s’interromprà la circulació a l’estació de RENFE Rodalies de Gelida.

Quant al Pla dissenyat per la companyia ferroviària en aquestes dates, el tram Sant Sadurní d’Anoia-Castellbisbal incorporarà un servei alternatiu per carretera, amb un doble sistema d’autobusos: uns que seran directes -per als viatgers que no pugin ni baixin a les estacions compreses entre Sant Sadurní d’Anoia i Castellbisbal com és el cas de Gelida - i uns altres que faran parades intermèdies a Gelida i Martorell. Aquests autobusos estaran coordinats en horaris amb l’arribada i sortida dels trens en la resta de la línia.

Quant als altres trams de la mateixa línia R4, cal dir que entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders hi haurà servei de tren, a raó de dos trens per hora i sentit. A l’altre extrem de la línia, el tram comprès entre Manresa/Terrassa i Castellbisbal també es podrà fer en tren, amb una periodicitat de quatre combois per hora de Manresa/Terrassa i fins a Molins de Rei en hores punta, i de 2 trens per hora i sentit la resta del dia.

Segona fase de les obres

Pel que fa a la segona fase de les afectacions, del 14 al 17 d’agost, es produirà tant a l'R4 com a l'R8. A l'R4 s’interromprà el servei de trens entre Sant Sadurní i Molins de Rei. Així, com a alternativa, en el tram de Manresa/Terrassa a Molins de Rei hi haurà tot el dia una oferta de quatre trens per hora i sentit, i entre Molins de Rei i Sant Sadurní d’Anoia hi haurà servei alternatiu per carretera. També, en aquest cas, hi haurà busos directes entre Molins de Rei i Sant Sadurní d’Anoia i busos que faran parada a totes les estacions, coordinats amb l’arribada i sortida dels trens. Finalment, entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders hi haurà servei de dos trens per hora i sentit.

 

Pla alternatiu de mobilitat

Per a garantir la mobilitat dels viatgers, s’ha establert un pla alternatiu de transport i una reprogramació dels serveis durant el període d’execució dels treballs.

Del 31 de juliol al 13 d’agost

Circulació interrompuda entre Sant Sadurní d’Anoia i Castellbisbal

  • Castellbisbal – Sant Sadurní: Servei alternatiu per carretera amb busos entre Sant Sadurní i Castellbisbal amb parada Gelida en horaris coordinats amb l’arribada i sortida dels trens cada hora.

Del 14 al 17 d’agost

Circulació interrompuda entre Sant Sadurní d’Anoia i Molins de Rei

  • Molins de Rei – Sant Sadurní: Servei alternatiu per carretera amb busos entre Sant Sadurní i Molins de Rei amb parada Gelida en horaris coordinats amb l’arribada i sortida dels trens cada hora.

Des de l'Ajuntament de Gelida creiem que el servei alternatiu que se'ns ofereix al municipi, i tal com exposen moltes de les queixes que hem rebut dels veïns i veïnes, és insuficient. Per aquest motiu, estem treballant i en permanent contacte amb la Direcció General de Mobilitat i Territori de la Generalitat de Catalunya per resoldre al més aviat millor aquesta incidència.

 

Obres per la creació del corredor mediterrani

Aquesta alteració en la circulació dels trens entre Castellbisbal i Martorell és deguda a les obres del corredor mediterrani, segons ha informat ADIF, l’empresa pública que gestiona la infraestructura ferroviària. Unes obres consistents en la posada en servei de la capçalera nord de l’estació de Martorell i la capçalera sud de l’estació de Castellbisbal.

L’obra té com a objectiu convertir la via a l’ample internacional, per enllaçar el nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre el nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, actualment en fase de construcció.

ADIF preveu que les obres permetin reobrir, a mitjans d’octubre, la circulació ferroviària al túnel de Castellbisbal per una de les dues vies. Posteriorment, es continuarà avançant en la configuració final del trànsit en aquest tram, amb l’objectiu que a finals d’any hi pugui haver tres vies hàbils, totes dues del túnel de Castellbisbal i la del ramal de Costablanca.

Darrera actualització: 27.07.2023 | 13:57